Lang, lang lunsj

Hver alder sine gleder. Den gang jeg var mamma til små barn ville det vært utenkelig å dratt av sted på jentefest midt på blanke lørdagsformiddagen. Det er det ikke nå, så da jeg ble invitert på lunsj litt sent på formiddagen i dag, syntes jeg det var en strålende ide.

Snakk om dekadanse! Der satt vi en gjeng vennligsinnede damer i femtiårsalderen. Mat fikk vi, og vin drakk vi. At det fortsatt var dagslys overså vi glatt. I stedet prata vi oss gjennom fem og en halv time. På den tiden fikk vi ledd et par – tre kilomter hver, vi løste noen av verdensproblemene og fikk satt våre egne problemer i perspektiv.

Jeg vil påstå at jeg var et bedre menneske da jeg sjanglet hjem sånn i kveldinga.

9 responses to “Lang, lang lunsj

  1. Så fantastisk herlig. Sånt liker jeg og har vært med på noen ganger. Det er så utrolig bra :o))

  2. Det er så mange fine damer der ute, vet du, Torill.

  3. Den slags «påfyll» gjør godt, uansett tidspunkt! Å tilbringe noe timer i gode venners lag er herlig 🙂

  4. 🙂 Så hyggelig. Kanskje det ikke er så ille å skulle bli femti etterhvert?

    • Jeg kjenner at jeg ofte synes det er fint å ha kveldene hjemme sammen med Thv. Samtidig vil jeg gjerne være sosial med jentevenner. Da er en lang lunsj med vin og prek et flott alternativ. Man får i pose og sekk.

  5. Sikken et smukt sted og det lyder som en utrolig hyggelig dag. Dit indlæg minder mig om den gode stemning når vi holder blogtræf.

    • Visst er det et smukt sted, Jens. Jeg håper jeg snart får være med på et bloggtreff, og jeg skal virkelig prøve å få det til i november.

  6. Jeg synes stuen er lidt skæv? Men det ser meget fint ud og meget hyggeligt! Og billedmosaikken af blomster, brød og bord fortæller godt – det er godt «å vere dratt av sted til jentefest midt på blanke lørdagsformiddagen»!

    Hver alder sine fordele 🙂

Legg igjen en kommentar

