Dumme, teite, slemme WordPress

WordPress hadde advart meg om at det temaet jeg bruker skulle forsvinne i dag. I stedet skulle jeg få noe som er bedre.

Har du sett noe verre?

Midtstilt tekst ser jo teit ut, og dessuten er den så liten at den ikke kan leses. Ikke bare er teksten midstilt, – det er overskrfter, sidebars og alt annet også.

Jeg vil ha stor skrift og venstremarg!

Selv om jeg er en ivrig bruker, aner jeg ikke hvordan jeg kan endre dette. Jeg satt oppe til to i natt og testet ut andre WordPresstemaer, men ingen funker. Mange av dem er tilpasset mindre bildeformat enn jeg bruker, og da fosvinner halve bildene inn i sidebaren. Andre har to spalter, to marger – you name it!

Jeg er så sinna!

Et høyt og skjærende SOS er sendt i retning Marthe, og nå lever jeg i håpet. Hun kan sånne kodegreier, og kan kanskje hjelpe meg.

9 responses to “Dumme, teite, slemme WordPress

  1. Nå var dette temaet her også tilpassa mindre bildeformat. Det var fordi du i begynnelsen likte å ha et tema som ble kjempebredt om folk med widescreen så på, at du har problemer med temaer. De andre kan også gjøres bredere, slik vi gjorde med dette her.

    Det er ikke noe å være sinna for, – de regner vel med at de som har valgt å bruke custom css også kan kode. At jeg ikke kan kode noe særlig, men bruker css likevel er vel bare noe de får på kjøpet…

    (marthe, som fortsatt er logga inn som deg i fall det var noe mer)

    • Tusen takk, vennen. Hva du kan!!! Jeg er fornøyd nå. Det ser pent ut. Senere i dag skal jeg forsøke å få opp Widgetene mine igjen, og så bruker jeg dette. Jeg liker blant annet så godt å ha et stort banner, og det er det ikke så mange av temaene som har.

      Skulle du ha tid etter hvert, så kan du kanskje gjøre skrifta i kommentarene større også. Vi er gamle folk og ser dårlig 🙂

  2. Altså, her er teksten ikke midterstillet og den er heller ikke lille. Det jeg tror du mener med midterstillet er altså at siden ikke er bredden end det du ser altså der hvor marginen er i venstre side, der slutter dit themas bredde også, hvis du forstår. Lige som min blog ikke er breddere end 1000px, da den så kan ses på selv små skærme.

    Jeg synes faktisk det er rigtigt pænt på min skærms opløsning som er: 1440 x 900 på en 17″ skærm.

    • Det du ser nå er resultatet etter at min datter har vært inne og ordnet kodene, Catarina. Tidligere i dag var alt midtstilt på samme måten som når man midtstiller en tekst i Word. Det så fullstendig vilt ut. Brødtekstene framkom med like liten skrift som det du ser i kommentarene her. Riktig ille, var det, men jeg har altså en kompetent datter som redder meg.

  3. Tilbaketråkk: Flinke, flinke Marthe | Livet leker

  4. Godt det nu er fixet. 🙂

  5. lisbeth58bula

    Og jeg oppdaget det samme ved midnatt i går, trøtt og smågrinete fikk jeg ikke orden på linker og kategorier og header og møl før jeg hadde valgt noe nytt og trykket litt i hytt og pine. Nå har jeg det jeg ville… men det er liksom ikke som det engang var.. (men det holder vel oss som seilet inn i data-alderen som voksne på tå hev!)

    • Kanskje de tror at jeg kan mer enn jeg kan, Lisbeth. Jeg får nemlig hjelp med koding og denslags, og da tror de vel at jeg kan fikse alt på plass igjen når de tøyser med meg.

Legg igjen en kommentar

