Sju timer, åtte naboer og 41 glass

Selv om det er arbeidsuke for mange, våget vi oss på en felles nabomiddag i går. Det gikk bra. Riktig nok diskuterte vi så høylydt at andre naboer antagelig trodde vi var i ferd med å myrde hverandre, men sånn har det en tendens til å bli når vi sitter rundt samme bord. Det er så mye som må ordnes opp i, og så mange spørsmål å svare på: Finnes det barnehagebaroner? Kan man gjøre sine barn arveløse (Slapp av unger, – det går bra!)? Når alle har sterke meninger, og noen ikke liker å bli forvirra med fakta, kan det gå unna en stund. Heldigvis er det alltid mer gemyttelig enn det høres ut.

Jeg liker sånne kvelder. Da smaker vinen ekstra godt, og jeg koser meg så lenge det varer. Etterpå sover jeg som et barn. Men hvordan åtte mennesker kunne bruke 41 glass i løpet av sju timer, det forstår jeg ikke.

Hvor mange flasker vi brukte forblir mellom oss.

3 responses to “Sju timer, åtte naboer og 41 glass

  1. Åh hvor herligt !
    Sikke et naboskab I har 🙂

  2. Synd jeg ikke er nabo! Og blitt invitert altså…

    God helg!

Legg igjen en kommentar

