Forråtnelsesprosessen har startet

Vi koser oss både framlengs og baklengs. På kjøkkenverandaen står stolen min alltid klar, og jeg fråtser i te, sol, bøker og interiørmagasiner.

Akkurat nå forsøker vi å få unna litt vedlikeholdsarbeid. Vi jobber best under press, og når sesongslutten nærmer seg, får vi den berømte ræva i gear. Mer, mye mer, om det senere. Jeg går rundt og innbiller meg at hytta vår er ny, men det er den altså ikke. Vi bygde den for sytten år siden. For et par år siden begynte de føste tegnene til forfall å vise seg: Et vannbord her, en vindskie der. I år fant vi råte i noen panelbord på verandaen.

Thv brakk fort løs alt som var angrepet, og så fikk det stå noen dager for sol og vind. Det er viktig at alt er tørt og fint før vi legger på nye materialer.

Det så jo ikke så pent ut, men til gjengeld var det en fin påminnelse om at noe skulle gjøres. Her om dagen dro jeg en tur til byen, og da jeg kom tilbake et par timer senere var jobben gjort. Det vanlige er jo at det er rekkverk der, så jeg la nesten ikke merke til hvor fint det hadde blitt. Ikke bare hadde han skiftet bordene, men han hadde malt også. Vips så var det gjort.

Siden jobben var gjort, gjensto det bare for meg å hengi meg til te og magasiner. Det ville være synd å la en sånn hyggelig stol bli stående alene for lenge.

Det gjelder å finne riktig mann til jobben 🙂

9 responses to “Forråtnelsesprosessen har startet

  1. Et sådan sommerliv I har jer 🙂

    • Det har vi, Losarinas mor, – men i dag regner det. Vi hengir oss til sofaen, kaffegjestene og interiørmagasinene. God sommer til deg der nede i det yndige land.

  2. Haha, du er heldig, at Thv er god til sådan noget. Vi (læs Monsieur) skal tage os gevaldigt sammen, før reparationerne bliver gjort. Jeg har det også bedst i en hyggelig stol med lekture inden for rækkevidde 🙂

    • Det går tregt med oss også, Madame (- og Monsieur). I fjor var to-do-listen så lang at vi for første gang måtte betale noen for å male. Men Thv er flink; han har faktisk blitt veldig flink etter hvert, og det er nesten en nødvendighet når økonomien ikke helt står i forhold til mengden trehus som skal vedlikeholdes.

  3. Jeg elsker dine små historier fra sommerhytten. Det lyder utrolig hyggeligt og det er tydeligt at I nyder livet. Og så er jeg ret vild med din thekop med de store røde roser. 😀

    • Det er hyggelig at du sier det, Jens. Jeg tenker nemlig av og til at disse postene må være totalt uinteressante for alle andre. De kan høyden brukes som dokumentasjonsdagbok for oss. Hvis noe liker dem, så inspirerer det meg til å skrive flere.

  4. Jeg tror jeg har lik kopp som deg. Jeg så min i et butikkvindu i sør-frankrike. og så fikk jeg den i gave noen måneder etterpå.

  5. Hvor ser det pænt ud – kudos til manden 🙂
    Og så på norsk (der er heldigvis ikke så stor forskjel:)
    Hvor ser det pent ut – «kudos» til mannen 🙂

Legg igjen en kommentar

