Han er hjemme igjen

Etter nesten et halvt år kom Henrik og kjæresten hjem fra Australia i formiddag. Jeg har ikke for vane å savne ungene mine, men de siste to-tre ukene har jeg kjent at det har gnagd litt i hjertet mitt. Det var bare så utrolig deilig å se de to, kjente, kjære, smilefjesene  igjen.

Det tok ikke mange minuttene før vi følte at alt var som før, – som om han bare hadde vært en tur til Hamar. Til gjengjeld hadde han adskillig mer å fortelle enn om han hadde vært en tur i Mjøstraktene. De har avsluttet turen sin med en rundreise i Asia, og alt har gått veldig bra. Først da de kom på flyplassen i Singapore i går kveld skjedde det noe dramatisk. Der oppdaget de at passene lå igjen inne i en skredderbutikk i Singapore der Henrik hadde kjøpt seg dress. Det var to timer til flyavgang, men en ivrig drosjesjåfør og et ærlig skredderfirma gjorde at det også ordnet seg.

Og nå har vi fått høre om studier og jobbing, om fin natur og fallskjermhopp, om spennende mat og kenguruer, om fattige barn i Kambosja og machomenn i Austalia og viktigst av alt: om to unge mennesker som fortsatt er like gode venner etter et halvt år tett på hverandre.

Og nå er de hjemme hos oss igjen. Henrik er her på hytta. Han har lagt seg for å sove ute i annekset, – og nå skal Thv og jeg gå ut for å pakke dyna rundt 22-åringen. Vi kommer nok til å krabbe opp i senga hans for å susse og klemme litt på ham.

10 responses to “Han er hjemme igjen

  1. Ble rent rørt, jeg nå. Det er knapt noe finere enn å få være ung og oppleve masse, og så bli møtt på en slik måte ved hjemkomst. Sånn skal det være. Sniff. 🙂

  2. Måske er det bedre at sætte en vindmaskine op, så han ikke smelter mens han sover – det er varmt.

    Jeg husker, da min søn kom hjem efter 8 måneder i Amerika og bankede på døren Søndag morgen kl.8. Fantastisk glæde!

  3. Å ja! Om 12 dager kommer Catta vår hjem også, etter nesten 11 måneder på Isle of Wight. Hun var hjemme i julen og vi besøkte henne i februar og hun var hjemme første helgen i juni, men da var jeg jo litt ute av meg selv… 11 mndr er lenge for en som bare akkurat har blitt 18, og for mammaen og pappaen til en som bare er 18.

    • Man er ikke så gammel når man er 18 år, 9na. Det blir helt sikkert deilig å få henne hjem. Vi fikk ikke tak i krabber, det ble biff. Og nå har Henrik reist til Oslo for å få seg leilighet. Jobb har han fått, i hjemmesykepleien på Frogner. Han begynner å jobbe i morgen. Det går seg til.

  4. Kos dere, fikk dere tak i krabber…?

  5. Det må være dejligt at få sin søn hjem igen efter ½ år så langt væk som Australien 🙂 Nu bliver der nok en masse spændende at snakke om …

  6. Tilbaketråkk: Urolige tider « Livet leker

  7. Snart kommer vår Philip hjem også. Jeg teller ned dagene.

    • Dette har jeg hørt, Lene. Jeg tror Henrik og han har litt kontakt på nettet. Det er deilig å få dem hjem. Jeg synes det er så fint å få prate med Henrik om stort og smått. Jeg trenger det. Nå er han i Oslo.

Legg igjen en kommentar

