Meryl Streep addresses the graduates

Jeg var på min daglige bloggrunde og havnet hos Børge. Der fant jeg denne talen som jeg var ubetenksom nok til å klikke på. Det kostet meg en halv time. Det var den vel verdt! 

Kok deg en kopp te, sett deg godt til rette og hør hvordan hun henvender seg til de kvinnelige avgangsstudentene ved Columbia University:

6 responses to “Meryl Streep addresses the graduates

  1. — når det bliver siesta vil jeg se og høre den. Godt at der er undertexter.

  2. Ja, du kan spøke du, Donald.

  3. Den var god – jeg har set den med stor glæde. Hun spøger og spiller på mange strenge. Expert i at kysse – ja, det lyder interessant, men hun får forklaret at det er ikke så sjovt når man «skal», meget vittigt og meget tankevækkende. Men jeg er især fascineret af de mange små hentydninger til fordommene.

  4. Den er god, Donald. Hun formulerer seg så klokt, så finurlig at det er en fryd. Små drypp og ditt og datt, og til sammen danner det en helhet med et viktig budskap.

  5. Nå ser jeg at du er på feriemodus, Hege, ikke blogget på tre dager du nå…

    • Du hadde ikke før skrevet innlegget, 9na, – så kom det et nytt, og det handler om nettopp feriemodus. Grunnen til at jeg blogger mindre, er at jeg synes dagboksdelen av bloggen er litt utlevd. Nå har jeg blogget i over tre år, og siden jeg lever regelmessig, gjentar det meste seg. Sånne gjentagelser er det neppe særlig interessant å lese om, og så kutter jeg like godt ut å skrive når jeg bare har hverdagspjatt å fortelle.

Legg igjen en kommentar

