Det er så mye pent å se på

I dag har jeg ikke rettet så mye som et komma. De går ingen steder, – de feilplasserte kommaene, altså. I stedet har jeg vært ute så godt som hele dagen. Mest av alt har jeg vært i hagen. Hvis jeg noen gang begår en kriminell handling, skal jeg be om å få sånn hjemmesoning med fotlenke. Det hadde gått helt fint. Jeg er jo stort sett her hjemme uansett. Men litt utferdstrang har jeg, og det ble et liten hagesenterbesøk i dag også.

I ettermiddag syklet jeg en tur rundt i nabolaget for å hilse på mine naboer. Jeg har usedvanlig hyggelige naboer! Et sted var jeg bare innom for å bli presentert for et sett nye hagemøbler. Hos en annen slo jeg meg ned på terassen, og jammen dyppet hun meg ikke i et glass hvitvin. Over alt er det rent og pent og blomstrende. Alt er så vakkert nå om sommeren.

Og penere skulle det bli. Det er for eksempel ingen grunn til å klage over utsikten fra verandaen på den hytta der jeg skulle tilbringe store deler av kvelden. Maten og vinen og selskapet var også etter min smak.

En fargerik hyttedo med levende lys og verdens flottest vanntank kan også være et vakkert syn.

På veien hjem, i enden av en blomstereng, møtte vi et gammelt hus som minnet oss om noe. Da vi var riktig unge, var vi med mine svigerforeldre på midtsommerfest i dette huset. Deres venner som hadde leid huset inviterte til svensk midtsommarafton med dans rundt maistangen og hele kostebinderiet, men det er lenge, lenge siden.

Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke jeg har sett noe som helst uskjønt i dag. Alt har vært bare sol og skjønnhet.

Og nå er det natt for store og små.

Legg igjen en kommentar

