Vente, vente, vente

Siden vi skulle fly fra Rygge, bestemte vi oss for å ikke sløse med tida. Det er ikke nødvendig å møte opp så tidlig, når flyplassen ligger 20 minutter med bil hjemmefra.

Flyet skulle gå 19.05. men vi hadde ikke før satt oss i ventehallen før de fortalte oss at flyet ikke kom seg på vingene i Stockholm, og vi måtte regne med å vente til 23.05. Hjelpes meg! Litt forsinkelse er greit, men fire timer på en flyplass!

Så hva gjør man! Vi har spist rundstykke med røkelaks og eggerøre. Vi har lest i bøkene våre. Vi har sjekket Facebook femten ganger hver. Jeg har rettet seks elevartikler (Noen av dem riktig bra). Jeg har lest alle mine faste bloggere. Og så har jeg sett en episode av Familjen annorlunda på TV4. Til slutt råket baby-PC-en min opp for strøm, og jeg fant ingen stikkontakter. Thv tok seg en tur, og borte i en krok var det ett stikk. Der lå en gjeng amerikanske ungdommer. We came prepared, sa de, -og det gjorde de jammen. De hadde nemlig med seg en skjøteledning med mange stikk, og ett av dem var ledig for meg.

Så nå ligger jeg på magen på gulvet og skriver. Egentlig er det ganske sjarmerende å ligge her i en haug med ledninger sammen med andre nerder. Riktig sjarmerende er det. Og nå sa jammen damen i høytaleren at flyet antagelig vil ta av 22.35.

En forbedring, tross alt.

7 responses to “Vente, vente, vente

  1. Nerdefellesskap med fremmede er trivelig, jeg har opplevd det i ganger på jakt etter steder der trådløst nett virker, når man sniker seg ut i mørket om kvelden og treffer andre turister i pysjbuksa.

  2. At vente er det værste jeg ved !
    God tur 🙂

  3. Det var rigtig smart, at I kunne udnytte ventetiden på den måde 😉

  4. Det er hyggelig, fr,martinsen. Alder, kjønn, nasjonalitet – alt blir underordnet det faktum at man er på felles jakt etter størm eller nett.

    Jeg elsker det ikke akkurat, Losarinas mor, – men det er også en måte å tilbringe livet på, og i går var det faktisk ganske hyggelig.

    Det var det, Madame, – og vi kom fram.

  5. Kos dere videre da… Håper dere slipper flere forsinkelser. Vi ventet 27 timer på fly hjem fra Tenerife en gang. Unner ingen å kjede seg så lenge.

  6. Takk for det, 9na. Vi koser oss i grunnen veldig.

  7. Selv om venting kan bli kjedsommelig og ta på så er det ofte da man møter på nye bekjentskaper.

Legg igjen en kommentar

