Ferie er gull!

Da jeg kom på lærerværelset i dag, ble jeg raskt minnet om at det var siste dag før en ukes ferie. Ikke det at jeg hadde glemt det!

I Sverige heter denne uka Sportlov, – men jeg har ingen planer om sportslige aktiviteter. I stedet startet jeg ferien med å sovne på sofaen.

Jeg kan ikke påstå at jeg er spesielt sliten eller ferietrengende, men samtidig er det deilig å kunne planlegge sine egne dager. Jeg skal sove til åtte hver morgen, og kanskje til ni en og annen dag. Jeg skal se filmer, tømme strykekurven, invitere mamma på torskemiddag, rette 54 elevartikler, spise lunsj med noen venninner, lese i boka mi, være tre dager i Stockholm sammen med kjæresten min, forberede forelesninger i historie, rydde pulten på jobben, strikke et par votter og ellers ha det aldeles fortreffelig.

Du har helt rett, sjef: Ferie er gull!

4 responses to “Ferie er gull!

  1. Undskyld, men alt det dér kræver mindst to ugers ferie!

  2. Å nei, du, Uffe. Nå som jeg har fått meg en liten lur på sofaen, så er jeg ikke til å stoppe. Bare vent skal du se.

  3. Årh – hvor ser den kage lækker ud. Wow!!! Fejrer I altid ferie med sådan en kage? Det håber jeg, for det er da en supergod ide.

    Håber du får en dejlig og fredfyldt ferie. 😀

  4. Vi gjør nok ikke det, Jens, – men det er alt for mye kake og god mat på jobben min. Heldigvis og dessverre. Når man er sliten og sulten er det ikke alltid lett å si nei takk til sånt man ikke burde spise på en tirsdag. I hvert fall ikke når det blir plassert rett under nesen ens.

    Ha ei fin uke du også.

Legg igjen en kommentar

