Da har de reist

I dag reiste de, Sønnen og Kjæresten. Akkurat i dette øyeblikk sitter de på flyet til London. Derfra bærer det til Singapore, før de lander i Brisbane, Australia. De blir borte i et halvt år, til i begynnelsen av juli. Kjæresten skal studere ved University of Queensland, mens Sønnen skal forsøke å jobbe. Han har fått et Working Holdiday visum.

Det er så mange som sier at jeg sikkert kommer til å savne ham. Det er visst noe feil med meg på det området, et manglende gen, kanskje. Forutsatt at ungene mine melder fra at de har det bra, savner jeg dem aldri. Når de forteller meg at de trives, er lykkelige og glade, – da er jeg forøyd og avslappet uansett hvor de måtte være i verden. Skulle jeg derimot få høre at noe er galt, da blir jeg helt fra meg. Om jeg savner, vet jeg ikke, – men da vil jeg gjøre alt jeg kan for at de skal ha det bra igjen.

Jeg er glad for at han reiser sammen med Kjæresten. Da er de to, og ikke hvilke som helst to. Kjæresten er en stødig og ryddig dame. Den eneste formaningen vi har gitt dem, er å være snille og omsorgsfulle mot hverandre.

Kjæresten har opprettet en reiseblogg med den morsomme adressen nedenomoghjemigjen. Der har hun planer om å fortelle oss her hjemme hvordan de har det på sin store reise. Det er der jeg vil få vite om jeg må lete etter savne-genet mitt.

Hvis du har lyst, må du gjerne lese med, du også.

4 responses to “Da har de reist

  1. Sikke en god ide at kærsten har oprettet en blog, så I kan følge med, Hege! Jeg håber, de får et spændende halvt år – det må være en oplevelse for livet! Men bare de nu ikke bliver hængende dernede down under …

  2. Jeg håper også de får et spennende halvår, Madame. De kommer nok hjem igjen, og gjør de det ikke, så er det frivillig. De er visst voksne, har jeg hørt 🙂

  3. Akkurat som jeg tenker; når «ungene» har det bra kan jeg ikke gå rundt å savne de. Selvfølgelig kunne jeg ønske at vi kunne møtes oftere, men alle parter overlever godt. Internett er jo et fantastisk verktøy når det er lange avstander. Kjekt for dere at kjæresten blogger «down under» da!

    Familie, venner og bekjente prøvde å forberede meg på en «grusom» hverdag når alle min 3 flyttet ut. Jeg gledet meg! Og de årene som har gått etter at de flyttet har jeg nytt i fulle drag 🙂 Vi (jeg og 3 sønner m/partnere) har elektronisk kontakt flere ganger i uken.

    To sønner legger forresten snart ut på langtur. Sjømannen skal til Peru i 4 uker. Mureren på Østlandet skal først til Canada på skiferie og derfra videre til Australia i bryllup. De blir på reisefot i 5 uker. Og mor gleder seg med de! Hurra, de reiser ut i verden og får se noe annet enn «verdens navle».

    Ha fortsatt en fin kveld.

  4. Godt det er andre som har det som jeg, Randi. Og nå er ungene på plass i Australia.

Legg igjen en kommentar

