Det va’kke min skyld

Jeg sitter utenfor klasserommet. To av elevene mine kommer inn, litt for sent.

Så sent dere kommer, jenter sier jeg.

Ja, det va’kke min skyld, svarer den ene med litt forurettet stemme. Skolebussen kjørte fra oss.

Jeg ser litt forundret på henne. Inne i klasserommet sitter nemlig flere elever som har tatt den samme bussen. Hun ser på ansiktet mitt og leser nok hva jeg tenker.

Eeeehhh, – i hvert fall hadde den kjørt da jeg kom dit.

!

6 responses to “Det va’kke min skyld

  1. akkurat nøyaktig den samme replikken har jeg også fått-! hehe. Vi lærere burde samle sånt i en bok…..!

  2. hehehehe, den der tar jeg heeeele tiden!

  3. Det er nok mange som prøver seg på samme unnskyldningen. Og blir gjennomskuet…

  4. Unge mennesker burde ikke møde tidligt, de skal have lov til at sove længe – de KAN og ER ikke bygget til at stå tidligt op 😉

    Klem til dig Hege – du gør et stort arbejde med vores dejlige ungdom.

  5. Herlige fjortenåringer…! Fantastisk å følge med dem og de er jo søte i sin lille egosentriske verden da…

  6. Jeg og mannen min er lærere begge to, akeleiedamen, og vi har samlet noen gullkorn opp gjennom årene.

    Det gjør du vel, Vilde W.

    Gjennomskuet blir de alltid, Randi. Og det finnes mange varianter. Noen blir for eksempel skikkelig indignert når vi irettesetter dem for å komme mye for sent: Jammen, – det vel ikke min feil at jeg forsover meg, vel!

    Det er mulig det, Sister Bonde, men da må vi samtidig forkorte arbeidstiden dere. Jeg har ofte spurt dem, nemlig: Ville dere heller begynne klokka ti og holde på til fire. Svaret er NEI.

    Aller mest søte, 9na. Sjarmerende og søte og morsomme å være sammen med for oss gamle.

Legg igjen en kommentar

