Stor gutt, voksen mann

Sønnen fyller tjueto år i dag, og vi gratulerer med kake og gaver.

10 responses to “Stor gutt, voksen mann

  1. Så voksen han har blitt. Gratuler han så mye. Kan nok tenke meg at dere har koset dere i dag. Bursdagskaken ser bare så god ut…….

    Det gjorde forøvrig de andre kakene du har laget også. Tar gjerne imot oppskriften på suksessterte.

  2. Han ser nok særlig voksen ut for dere som ikke har sett ham siden han gikk ut tiende klasse, Linda.

    Oppskriften kommer her, etter husken, – og det er ikke suksessterte:

    5 eggehviter vispes stive (plommene hives i en kjele)
    200 g malte mandler/hasselnøtter,
    200 g melis og
    1 ts bakepulver

    røres raskt inn i dette

    Røra deles i to deler og stekes ved ca 175 g til de er mellombrune. Lurt med smurt papir i bunnen, de fester seg så lett

    5 eggeplommer
    125 g sukker
    1 dl fløte

    vispes over middels varme til det tykner

    så tas det av varmen

    2.5 plater oppbløtt gelatin og
    150 g meierismør vispes inn til det smelter.

    Settes til avkjøling og smøres så mellom kakelagene

    6 ss margarin smeltes
    12 ss melis
    4 ss kakao
    3 ss vann

    røres inn og får boble litt, sånn at det blir litt karamellisert. Men ikke for mye. Pass på.

    Sjokoladeglasuren helles over kaken og fordeles jevnt.

    Super å fryse.

    God apetitt!

  3. Gratulerer med
    voksen gutt,
    stor mann.
    Kjekk kar!
    Stolt mor?

  4. Gratulerer! Og kaken skal jeg jammen prøve. Takk for oppskrift!

  5. Kjekk gutt, Hanne. Stolt mor? Prøver å ikke være stolt. Vil helst tenke at det ikke er min fortjeneste enten han er slik eller sånn. Det kan straffe seg. Vil bare så gjerne at han skal være stolt av seg selv.

    Takk for det, 9na. Prøve kaka, du. Den går unna.

  6. Et forsinket tillykke med din dreng. Så har vi begge januarbørn 🙂

  7. Hei!
    Tenk 22 år, helt utrolig! Synes ikke det er lenge siden du var 3 år og yngst i barnehagen. Vel, vel det er jo egentlig lenge, lenge siden. Gratulerer med dagen, litt for sent, Henrik. Du er en jeg med minnes med glede.
    Hilsen til dere alle fra Sidsel

  8. Næmmen, Sidsel, – er du her! Jeg skal hilse gutten fra deg. Han husker barnehagen med glede også. Det var en fin tid og en fin barnehage, et hjem nummer to for ungene våre. Jeg skryter av dere ennå, faktisk. Den lette uformelle tonen dere fikk til er helt unik.

  9. Helt tilfeldig at jeg kom over bloggen din for et par uker siden. Skulle lese Fr.stad Blad på nettet og fant navnet ditt under lokale blogger. Da måtte jeg bare ta en titt!! Du skriver så flott at jeg har tittet innom flere ganger, og jeg håper det er greit at jeg kan fortsette med det.
    Hyggelig at du skryter av barnehagen ennå. Jeg gikk av med AFP i sommer og nyter fridagene etter nærmere 40 i skole og barnehage.

  10. Det er alltid hyggelig med nye lesere, Sidsel. Det er jo derfor jeg er her. Hvis du går i høyre marg øverst på siden, finner du flere kategorier. En av dem heter Skole. Der finner du masse stoff om skole og denslags.

Legg igjen en kommentar

