Etternøler

Noen vet ikke å passe tiden. De forstår ikke når ting begynner, og når det hele er over. I stedet ankommer de med den største selvfølgelighet selv om festen er over. De tror de kan sette det hele i gang igjen bare ved sin blotte tilstedeværelse.

Det hjelper ikke.

Det er over nå.

7 responses to “Etternøler

  1. Ha, ha der gav du mig en overraskelse – jeg mener jeg så først overskriften og så var tankerne allerede på flugt 🙂
    jeg syntes at det er dejligt at der er liv der går sine egne veje, uagtet hvad vi andre vil have dem til.

  2. Jeg nyter løkblomster til fulle og har to nye amaryllis på vei… Pluss et par hyasinter til… Julen varer til påske som kjent…

  3. Godt jeg kunne gi deg et smil i natten, Marianne.

    Jeg liker dem også godt, 9na. Denne fikk jeg for nøyaktig en måned siden, da jeg hadde lesesirkelmøte. Nå har den blomstret på to stengler. Den jeg kjøpte midt i november blomstret på tre stengler med minst tre blomster på hver. Det er mye moro for pengene.

  4. Også her blomstrer den ene blomst for anden gang, den holder med mig i at julen varer et par dage endnu 🙂

  5. Hei. jeg så at dere var bekymret for st fugleungene skulle bli tatt av katten. Jeg har et tips: Sett opp en buskete grein foran fuglekassa. Da kan de små fugleungene sitte der å komme seg før de flyr ut i verden. Vi gjorde dette i våres og ingen fulgeunge ble tatt. I fjor tok katten vår to på en gang. Hun kom til og med stolt og med to fugle unger i munnen og ville vise oss.

  6. Det var morsomt – ja, jeg undrede ligesom Marianne over, hvad det dog var for nogle nytårsgæster 🙂

  7. Jeg vurderer å kjøpe en til. Lene, -en jeg kan hygge meg med utover i januar.

    Takk for tipset, Mariann. Nå lurer jeg bare på hvor du leste dette.

    Amaryllisen er en juleblomst for meg, Donald, – og denne blomstret akkurat når jeg skulle rydde julen ut av huset.

Legg igjen en kommentar

