Kokt rumpe

Æsj, skrek de tre små da vi var i butikken i går. Jeg hadde fortalt dem at vi skulle koke en stor oksetunge til jul. Det skulle de i hvert fall aldri smake på. Noe så ekkelt!

Men kokt rumpe spiser dere til kvelds hver dag, svarte jeg. De elsker nemlig brødskiver med ost og skinke, og skinke er når sannheten skal fram, ikke noe annet enn kokt rumpe.

Jeg kjøpte en pakke kokt, presset tunge fra Gilde. Da vi kom hjem fikk de smake alle tre. Det smakte visst godt, – men ikke så godt som kokt rumpe, mente M.

4 responses to “Kokt rumpe

  1. Ha, ha! Ja, det er godt å bli minnet på hva det er vi faktisk spiser, og at maten ikke bare kommer «fra fabrikken».

  2. Jepp, det er jo litt rart at kokt skinke er i firkantede skiver.

  3. lisbeth58bula

    Jeg spiste alltid tunge til jul jeg, også som barn. ..helt til den lå der og geipet til meg i hel tilstand en gang! Nei, takke meg til rumpa da.. 😀

  4. Tunge er godt, og vi legger den hel på fatet og begynner å skjære i den ene enden, lisbeth58bula. Namse.

Legg igjen en kommentar

