En vellykka julegave

Tirsdag er møtedag. Femti lærere krøp inn på lærerværelset sånn i tretida. Vi visste vi skulle fortsette å jobbe med evaluering, nye forskrifter og denslags, – og i dag skulle vi visst få informasjon fra en eller annen ekstern ekspertperson. Femti rumper satte seg ned. Rektor startet som vanlig med sin ukentlige informasjonsrunde, mens hjernene våre var helt andre steder. Hjernen min var hjemme hos den digre porsjonen med berlinerkransedeig jeg skulle bake i dag. Randi var hjemme på det skitne badet sitt. Anders var i barnehagen for å hente unger. Sånn satt vi der og tenkte på alt vi aller helst ville gjort sånn en uke før jul.

Så gikk døra opp, og inn kom den eksterne eksperten, – men han skulle vise seg å være ekspert på noen helt annet enn evaluering. Byens morsomste komiker var taua inn for å avbryte møtet vårt og underholde personalet en halvtimes tid midt i julestria. Mer vellykka stunt skal du lete lenge etter. Kanskje ble det ekstra morsomt fordi vi forventet noe helt annet. I stedet for å ønske oss et annet sted, lo og skrattet og gapskrattet og skrek vi av latter den stunda det varte.

Det er hva jeg kaller en vellykka julegave.

2 responses to “En vellykka julegave

  1. Nå er jeg spent: Hvem er byens morsomste komiker? Myser på bildet, men ser ikke riktig hvem det er.

  2. Det er jo Atle Jensen, det, Hanne. Men jeg trodde jeg hadde lagt dette innlegget i privat, – og så havna det utpå likevel, ‘a gitt. Får ikke alltid til denne WordPressen, jeg.

Legg igjen en kommentar

