Along Memory lane to Watership Down

Ungene mine kommer stadig tilbake til alt det de ikke fikk se på TV og film da de var små, – alt vi mente var nedbrytende, alt det som skremte dem, tok fra dem uskylden eller laget svarte flekker i hjertene deres. Jeg angrer ikke et sekund, og fikk jeg begynne på nytt, ville jeg brukt av-knappen like ofte som jeg gjorde da jeg var småbarnsmamma.

Men Watership Down fikk de se, sammen med oss. Som om ikke den lærte dem om både skyld og de skremmende sidene ved livet, – men den gjorde dem snille og rene i hjertene sine. Minnene blir ikke dårligere av å høre Arthur Garfunkels klare stemme:

Legg igjen en kommentar

