Brudd på rutiner og en flaske beaujolais nouveau

Det må ikke være sånn at jeg lager middagen. Vi må ikke spise laks, selv om det er det ukemenyen sier. Vi må ikke sitte ved spisebordet. Vi må ikke drikke vann.

Hvis man er litt liten og sliten en torsdag i november, så kan mannen steke en stor, fersk landkylling, plassere den på salongbordet midt oppe i alle avisene, servere ferske bagetter og ditto beaujolais, – og til og med oppdage at alle er såre fornøyde med nyordningen.

10 responses to “Brudd på rutiner og en flaske beaujolais nouveau

  1. Jepp, sånn skal det være.

  2. Vi husker de dage, hvor alting er nyt 🙂

  3. Det var lenge siden, dax2.

  4. Hva er en ukemeny?

  5. En ukemeny er en meny jeg setter meg ned og lager hver søndag. Der planlegger jeg hva vi skal spise til middag alle ukens dager. Det er for at jeg skal slippe å stå på huet i fryseren når vi kommer hjem fra jobb. Jeg gjør det for at hverdagen skal være lettvint, og derfor avviker vi også fra den rett som det er. Du ser ukemenyen vår til høyre her på bloggen.

  6. Jeg elsker afvigelser 😉

  7. Det gjør jeg også, – bare jeg får tid til å planlegge dem 🙂

  8. Ja, hvorfor ikke bryte opp de der hverdagsrutinene en gang i blant? 🙂

  9. trinelise

    Og denne beaujolaisen var jo riktig god 🙂

  10. Det var den trinelise. Vi prøvde den fra Trenel også, – men den var ikke særlig god. Denne var akkurat så ny og gjærete som den skal være.

    Rutiner må brytes her i huset, Dag Eigil, – ellers får jeg en diagnose.

Legg igjen en kommentar

