24. mai 2012 – En fin dag!

Torsdag betyr jobb til i fire-femtida. Likevel gjensto det seks timer fritid etter at jeg kom hjem, seks timer i veldig, veldig varmt sommervær. Om vinteren ser vi nesten ikke en nabo, men når varmen kommer, tyter vi ut fra hiene våre alle sammen.

Jeg har klippet gresset og pusset ferdig båten. Innimellom krøp jeg i skyggen med aviser og kald drikke. Det har vært hett! Stille har det ikke vært i vårt lille villakvarter, alt annet enn stille. Naboen over gjerdet gjorde som jeg, – klippet plenen. Tvers over gjerdet støvsuget naboen bilen og han bak lekestua har reparert garasjeporten. Det durer og brummer over alt, – og jeg liker det.

Thv snekrer, kattene leker og livet er omtrent som det skal være. Sånn i titida rigget vi oss til bak i hagen i selskap med noe godt å drikke. Det gjelder å nyte været mens vi har det. Akkurat nå kan jeg ikke tro at det noen gang skal bli vinter igjen.

Det er lov å håpe.

2 responses to “24. mai 2012 – En fin dag!

  1. Wow – sikken et billede. Du ser rigtig godt ud….. og meget ung! :D

    Jeg nyder også vejret. Varmen er lige tilpas – man kan nøjes med noget let sommertøj, men det er heller ikke så varmt at jeg sveder. Det er lige tilpas til min smag! :D

    • Enten tåler du varme bedre enn jeg, eller så har vi det varmere, Jens. Her har det vært tett oppunder 30 grader i skyggen, – og jeg kjenner at det blir i overkant mye for meg når jeg er på jobben. Nå sitter jeg derimot på hytta, – og da er det perfekt.

      Takk for pene ord. Man er den alderen man er, og det er helt fint. Men jeg håper jeg ser frisk og sunn ut. Det er det jeg er, – og det håper jeg skal vare lenge ennå.

      Ha en fin dag i København i morgen med bruktmarked og det som er. Vi kommer nedover en eller annen gang i løpet av sommeren.

Legg igjen en kommentar

