Det var den kvelden

Denne uka har vært i overkant travel. I går kom jeg meg knapt nok hjem fra jobben, før jeg måtte ut igjen, – og noen retur til basen ble det ikke før sengetid. At det handlet om sosialt samvær og hygge hjelper ikke stort. Jeg trenger en viss mengde sofatid for å ha det godt.

I dag har jeg vært hjemme, – men sofatid ble det ikke. Dagens lyspunkt var at Henrik kom innom, og jeg har fått en klem. Han skal være på hytta sammen med sine studentvenner denne helga. Det blir sikkert fint for dem, – regn eller ikke regn.

Sånn i halv sjutida satte jeg ned for å jobbe. To rapporter skulle skrives, og de må være klare til et møte i morgen. Dette er rapporter jeg skriver hvert år, så jeg tenkte det skulle gå fort og greit. Her handlet det bare om å redigere rapportene fra i fjor.

Trodde jeg.

tre og en halv time tok det, og jeg var altså ikke ferdig før i titida. Det er mulig jeg er treg, skriver langsomt, for langt, for omstendelig, – men det skal jo gjøres skikkelig når det skal gjøres.

Det var den kvelden.

Legg igjen en kommentar

