Daglig arkiv: 20.01.12

Gammel dame vond å vende

Jeg ble veldig inspirert av Idas humoristiske bloggpost her om dagen, både av innlegget og kommentarene. Jeg har gått her og smilt for meg selv, og så har det inspirert meg til å tenke på min egen aldersgruppe. Er det noe ingen fortalte meg om livet som middelaldrende (Ja, – for det er det jeg er – middelaldrende?)?

1. Du er ikke lenger villig til å drikke det ene ekstra vinglasset i frykt for å ødelegge en av de deilige morgenene du har igjen å leve.

2. Du glemmer hva du har glemt, – og opplever det som fandens ubekvemt

3. Du synes ungdom som er frekke i kjeften har ordet i sin makt, og tolker utagerende oppførsel som utslag av en ungdommelig energi som gjør deg glad.

4. Du elsker å brenne ren motoren på E6, men bremser ned og stopper foran alle gangfelt og kikker etter fotgjengere to ganger til høyre og to til venstre før du tør å kjøre videre

5. Du synes at absolutt alle menn under 35 er supersexye, – bare fordi de er menn og under 35.

6. Du sørger for å redusere timeprisen på den dyre sofaen ved å bruke den så mye som mulig.

Jeg gjetter på at du vil levere inn protest på minst ett av disse punktene.

Deg om det.