Daily Archives: 30.12.11

Manisk opptatt av Enquist

Vi har en tendens til monomani her i familien, – og jeg er langt fra den verste. Men nå er jeg altså så dypt inne i «Et annat liv» at jeg drømmer om Per Olov Enquist om natten. Det store Internettet går varmt mens jeg googler meg fram til all den informasjon som ligger klistret fast der ute i verdensveven.

Da jeg skrev om boka her på bloggen i går, glemte jeg å nevne Bokprogrammet på NRK. I 2009 gjorde Hans Olav Brenner et nydelig intervju med Enquist hjemme i hans leilighet i Stockholm. Jeg så programmet da det kom første gang, – og i dag har jeg sett det igjen. Det synes jeg du også skulle gjøre.

At jeg skal gifte meg med Hans Olav Brenner når jeg blir ung hører kanskje ikke med til historien.

Et lite klikk her, og du møter Enquist, Brenner og en hund.