Rivstart på ferien

Det skulle være en rolig dag på jobb, men sånn ble det ikke. Innimellom filmframsyning med elever og plutselige samtaler med foreldre, har jeg bakt pai til lærerlunsjen og trykket ukeplaner. Det gikk så det føk, og vips var klokka halv tre og jeg satt i en bil på vei til Oslo. For lenge siden inviterte en venn meg til å motta nyhetsbrev fra groupon.no. Den første måneden lurte jeg på hvorfor jeg var med der. Alle tilbudene handlet om spaopphold, kosmetikk og svindyre frisørbesøk. Plutselig begynte det å dukke opp tilbud på restauranter i Oslo, og da det kom et riktig godt tilbud, slo jeg til og kjøpte treretters middag til seks. Restauranten var Christiania Cafe, – og vi ba med oss barn og svigerbarn. De to i midten er egenproduserte. De to andre har vi fått i bonus.

Siden vi ikke hadde sett ungene siden juletider, var planen å få plassert denne middagen raskt etter at jeg hadde kjøpt den. Det var lettere sagt enn gjort når alle seks er opptatt nesten hele tiden. Første mulighet bød seg altså i dag, akkurat i det startsskuddet gikk for påskeferien. Vi kjørte inn til Oslo i full fart, og der var alle våre fire på plass allerede.

Det viktigste var å se ungene våre, men jammen var Christiania Cafe også verdt et besøk. Restauranten var litt sånn fiiin gammel restaurant møter krambod, – og det passet bra i dag. Det hører med til historien at maten var god, – og det betyr at vi kanskje kommer til å velge Christiania Cafe igjen.

At tre av gjestene ble med oss tilbake til Fredrikstad gjorde ikke dagen noe dårligere.

(Vil du se bildet bedre, er det bare å klikke.)

Legg igjen en kommentar

